Preskoči na glavno vsebino

BERK composites

Berk Jure - BERK composites


Nekega popoldneva sem se ustavil pri Juretu. Zanimale so me njegove kompozitne kreacije, ker sem tudi sam kar nekaj časa nazaj ustvarjal kompozitne izdelke.
 
Mladenič je zasnoval ter izdelal cestni okvir iz karbonskih vlaken. Tudi sam se ga imel priložnost voziti in nič kaj ne zaostaja za izdelki, ki se dobijo na tržišču. Naj omenim, da okvir skupaj z podsedežno oporo in sedežem tehta malo nad 1000g . Če bi Jure imel toliko izkušenj kot sedaj bi z optimalno kombinacijo karbon/kevlar vlaken dosegel težo okoli 850g!
Pri njem se v vsakem kotu najde kakšen "prototipni" kos sedeža,podsedežne opore, kalupov, pramodelov itd. In ker so to prototipne zadeve kaj dalje od te besede ne gre. Tako da pustimo času prosto pot in zadeve bodo prišle na plan. Trenutno dela na novem cestnem okvirju in pogovor že nanese kakšna barvna shema bi mu najbol ustrezala; čeprav je "okvir" še svetlobna leta daleč od dejanske podobe.

Poleg okvirja pa Jure izdeluje "high-end" sedeže in podsedežne opore. Izdelavo je res doteral. Izdelki so gotovo primerljivi in nekateri tudi boljši od zelo priznanih izdelovalcev takih komponent (Schmolke, AX Lightness...). Najbol me je navdušil sedež integriran na sedežno oporo. Glede na težo je stvar tudi neverjetno trdna/močna. To doseže z pravo kombinacijo slojev karbonske tkanine.

Kaj več pa na fotografijah (ogled galerije z KLIK! na sliko):

Jeklen kalup za sedežno oporo


Balon potisne karbonska vlakna tesno  na stene kalupa in izstisne zrak ter odvečno smolo


Sam sem imal čast odviti vijake kalupa high-tech podsedežne opora - z "high tech" orodjem


Odpiranje kalupa - potrebno je specialno orodje!


To je to!


Nekaj epoksidne smole je steklo v zarezo


Sedežna opora manjšega premera - UD vlakna


Mala in velika sedežna opora- pri tanjši so uporabljena enosmerna UD vlekna; pri debelejši kepper tkanje. Surova izdelka direktno iz kalupov


Odvečna smola na spojih kalupa. Potrebno je še nekaj obdelave


Nosilci klasičnega sedeža tehtajo 101,8g


Sedež+sedežna opora  tehtata skupaj 138,2g! Nekje 3x manj kot klasične komponente


BERK komponente


Jure po telefonu: ...samo če danes prideš ti nimam kaj pokazati...
Naslednjič fotka, ko bo imel KAJ pokazati




KLIK! BERK composites


Kopiranje fotografij je prepovedano!

LP
Gregor

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas