Preskoči na glavno vsebino

"WIDER BETTER" ?



Govora bo o obliki cestnih obročev - predvsem iz vidika aerodinamike.

Aerodinamika - kolesarja pri doseganju višjih hitrosti najbolj ovira ZRAČNI UPOR. Nekaj spisanega na to temo sem že objavil AERO 1.del

Vpliv na aerodinamiko imajo tudi obročniki sami, ki so zaradi rotirajočih mas še toliko bolj kompleksni.
 "FUNKCIJE" obročnika: 
-podpiranje teže kolesarja
-prenos moči na cestno podlago
-zaviranje
-imajo velik vpliv pri občutkih med vožnjo: udobnost - odzivnost - togost - zvok - izgled

Tokrat na hitro o sami obliki. Kdor spremlja kolesarsko tehnično sceno opazi silovit porast "debelih obročev" - oz. WIDER IS BETTER trend.

HED je pred skoraj 20 leti imel že take obroče (začeli so v MTB sceni), mnogo kasneje ZIPP, Bontrager, ENVE itd...

Obroči so klasično debeli (široki) okoli 20mm  - sedaj pa so debeline obročev (najširši del) tudi do 27mm.

Tu je govora o obročih višjih profilov - dolgo časa je prevladoval porfil "V" - sedaj je profil obročev bolj podoben "U" oz toroidna oblika. Ta oblika se lepo dopolnjuje z nameščeno pnevmatiko.
Mavic je dodal še korak naprej in zapolnil režo med pnevmatiko in obročem. Vendar je UCI prepovedala uporabo tovrstnih dodatkov. Bontrager ima celo svoje pnevmatike, ki zapolnijo to režo.


PREDNOSTI:
- manjša občutljivost visokoprofilnih obročev na bočni veter (boljša vodljivost in stabilnejši obroč)
-boljša aerodinamika 
-pri poltubular izvedbah zaradi večjega volumna boljše vozne lastnosti
-bolj tog obroč


Levo: starejša oblika "klasični V" - pri bočnem vetru je zaradi nižjega tlaka na zavetrni strani tak obroč manj stabilen  oz. se čuti vsak sunek bočnega vetra.

Desno: debelejša oblika in bolj zaobljena površina obroča "U" oblika - razlika v tlaku je nižja in tak obroč je bolje vodljiv (stabilnejši) v vetrovnih razemrah. Edna slaba lastnost je višja teža glede na starejši profil.


Pnevmatika pri širših obročih lepo dopolni obliko in dobimo obroč, ki je zelo aerodinamičen. Tudi nižje višine obročev so bolj aerodinamične kot starejši višje profilni 
Pri MAVICu so vrzel med obročem in pnevmatiko zapolnili z penastim trakom - UCI  je prepovedal uporabo takega sistema.
Nekaj "profilov" obročev strnjenih na eno mesto



SLABOSTI:
-veliko okvirjev ima premalo prostora med vilicami; tako obroči in pnevmatike lahko zadevajo v vilico oz. zavorne čejusti
-višja teža

Prednost širših obročev ni samo v boljši aerodinamiki temveč pri "klinčerjih" tako dobimo večji volumen zraka v pnevmatikah. Na sliki 25mm Continental GP4000 poltubular nameščen na obroču KAVITEC 5.6C (širine 25mm) - na koncu taka pnevmatika dobi širino 29mm! - večina okvirjev starejše izdelave nima prostora in potrebno je namestiti ožje pnevmatike. Tako na širših obročih pnevmatike napolnjene na isti tlak nudijo boljši oprijem in nižji kotlani upor.
Pri uporabi tubularjev se premer ne spreminja.
Težava je lahko tudi z zavornimi čeljustmi, ker se ne morejo razpreti dovolj široko. Vendar nova oprema že upošteva uporabo pnevmatik 25mm in širših obročev-




Lp
Gregor








Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

OBROČI / WHEELSETI 1.del

Obroč (feltne) so mogoče najpomembnejša komponenta na dirkalnem kolesu. ZAKAJ? -so zadnji člen pri prenosu moči na podlago (cesto) -prenašajo velike obremenitve -so gibajoča masa Kako torej izbrati najboljši obroč za naše potrebe? -vedeti moramo koliko smo pripravljeni odšteti zanje (100-5000EUR) -za kaj jih potrebujemo (vzponi, ravninske dirke, kriterij, vsakdanja vožnja...) -kakšen tip voznika smo (moč, teža, eksplozivnost,...) -okolje v katerem jih bomo vozili (vetrovna pokrajina, slabe ceste,...) V grobem se oborči delijo na poltubular (clincher) in tubular. Poltubular je najbolj razširjen zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja (ni problema zamenjati zračnico) Tubular se uporablaj bolj v dirkalnem svetu. V vseh pogledih se taki oborči bolje obnašajo kot poltubular. So pa dražji in bolj zahtevni za vzdrževanje (višja cena tubularjev in obvladovanje ročnih spretnosti pri montaži/limanju tubularja na obroč). Prerez clincher in tubular. Sile, ki deluj

ČIŠČENJE KOLESA

Zimsko obdobje je za kolesarje najtežji del sezone. Dnevi so kratki, vremenski pogoji niso prijazni in potrebno je obleči vso "zaščitno kramo" pred mrazom in vetrom. Cestna podjetja posipajoo cestne površine z agresivnimi kemikalijami. Tako je potrebno kolo pravilno vzdrževati, da nam služi kot mora. Pred mazanjem vseh vitalnih delov je potrebno odstraniti vso umazanijo. Še posebaj iz gibljivih delov (veriga, zobniki, pedala, okolica ležajev, pletenice itd...). In ni lepšega kot se na sončen nedeljski dan zapeljati z bleščečim konjičkom med nedeljskimi sprehajalci, da pokažemo "ko ima". Čisto kolo je funkcionalno kolo in odraža odnos lastnika do kolesarjenja. Sicer gredo nekateri že v ekstreme ampak pustimo to. Moramo pa vedeti katera čistila so primerna za čiščenje. Ker je kolesarstvo tudi zgled za ekološko ozaveščanje ne uporabljamo vseh zadev katere so uporabljali naši predhodniki (bencin, nafto, razna agresivna topila, itd). Tudi materiali na kolesars

KAVITEC 4.2AC

Aero deep V - 42mm alu/clincher Handbuilt and tensioned at highest standards in industry Aero spokes - 20 front (radial) - 24 rear (2x cross ) Hubs with excellent geometry for great stiffness - 6 bearings Weight (wheelset) - cca 1790-1840g No weight limit KAVITEC 4.2 AC - aluminij poltubular set obročnikov na voljo v trgovini ŠPICA ŠPORT Kamnik Nekoliko težji set obročnikov, ki ga odlikuje dobra aerodinamika (obroč višine 42mm- ploščate profilirane napere), izredna togost, dobra vodljivost v zavojih in seveda izgled visokoprofilnih obročev. Vsi seti obročnikov so sestavljeni v Špici Šport zato je včasih dobrodošlo prednaročilo oz. se pozanimati, če je izdelek na voljo. Nekaj detaljnih slik komponent obročnikov KAVITEC 4.2AC: Razstavljeni pesti seta obročnikov KAVITEC 4.2AC. Pesta imajo dobro geometrijo (še posebaj zadnje) kar omogoča izgradnjo togega in trajnega "wheelseta". Zasnova pest je "klasična".  Podobne zas